انواع سیستم‌های VRF

سیستم پمپ گرما VRF

سیستم (VRF) یک پیکربندی سیستم تهویه مطبوع است که در آن یک واحد فشرده سازی در فضای باز و چندین واحد داخلی وجود دارد. این سیستم توانایی انتقال جریان هوای سرد به سیستم برای کنترل مقدار سرمای مورد نیاز برای واحد های داخلی و  امکان استفاده از بسیاری از اواپراتورها از ظرفیت های مختلف و تنظیمات متصل به واحد سرد کننده و کنترل منطقه را می‌دهد.

انواع مختلف سیستم های VRF:

1. سیستم پمپ گرما – 2 لوله ای

سیستم های گرمای پمپ VRF به طور معمول به عنوان 2 لوله‌ای شناخته می شود که اجازه گرمایش یا خنک کننده در تمام واحدهای داخلی را می‌دهد، اما به طور همزمان گرمایش و خنک کننده نیست. هنگامی که واحد های داخلی در حالت خنک کننده قرار می گیرند، به عنوان عامل عمل می کنند؛ هنگامی که آنها در حالت گرمایشی هستند، آنها به عنوان خازن ها عمل می کنند.

سیستم های گرمای پمپ VRF به طور موثر در مناطق باز، فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر کنار هم و یا همانطور که در شکل میبینید هر منطقه دیگری که نیاز به خنک سازی یا حرارت دادن در طول دوره های مشابه عملیاتی دارند، استفاده می شود.

سیستم پمپ گرما VRF

2. سیستم بازیابی حرارت – 3 لوله‌ای

سیستم جریانی متغیر با قابلیت بازیابی گرما (VRF-HR) می تواند به طور همزمان در حالت گرمایش و / یا خنک کننده عمل کند، که گرما را می توان به جای آن که در سیستم پمپ گرماسنجی معمول باشد، استفاده کند. هر واحد داخلی از 3 لوله با استفاده از جعبه ی اصلی که شامل یک سری از خروجیها است جدا می شود. یک واحد داخلی که نیاز به خنک کننده دارد، خط مایع و دریچه های مکش را باز می کند و به عنوان یک تبخیر کننده عمل می‌کند. یک واحد داخلی که نیاز به حرارت دارد، دریچه های گاز داغ و مایع را باز می کند و به عنوان یک کندانسور عمل می کند. این اقدام متعادل می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجه انرژی شود

 سیستم های پمپ حرارتی سه پیمانه به طور موثر در مناطق برنامه ریزی باز، فروشگاه های خرده فروشی، ادارات و هر منطقه دیگری که نیاز به خنک سازی و حرارت دادن در همان زمان دارند، استفاده می شود.

images %D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85 %D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C %DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7

 

 

به نظر شما این مطلب مفید بود؟

لطفا امتیاز دهید

میانگین امتیاز ها 0 / 5. تعداد امتیاز ها 0

اولین نفر باشید که امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.