معایب و مزایای داکت اسپلیت

اسپلیت

پیش از خرید دستگاه داکت اسپلیت باید به خوبی در مورد مزیت ها و معایب آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این صورت می توانید یکی از مناسب ترین دستگاه ‌ها را برای ساختمان خود با توجه به شرایطی که دارید انتخاب نمایید. برخی از مهمترین مزیت ها و معایب این دستگاه گرمایشی و سرمایشی را در ادامه بیان خواهیم کرد.

داکت اسپلیت
نصب داکت اسپلیت | تهویه مطبوع شمس

 مزیت های داکت اسپلیت

مهمترین مزیت های این دستگاه  عبارت است از :

  1. تامین هوای تازه با اکسیژن بالا

داکت ها سیستمی دوتکه هستند که از یک یونیت خارجی و داخلی تشکیل شده‌ اند. یونیت داخلی که نام دیگر آن اپراتور است هوا را به وسیله یک فن از طریق یک کانال بیرونی به قسمت های مورد نظر توزیع می نماید.

  1. بازگرداندن هوای داخل ساختمان به اپراتور دستگاه

  علاوه بر تامین کردن هوای تازه از دیگر مزیت‌ های داکت اسپلیت این است که هوای مصرف شده داخل ساختمان را به اواپراتور می فرستد و در آنجا با هوای تازه ورودی مخلوط می کند.

  1. فیلتر کردن هوا

 از دیگر مزیت ‌های داکت ها توانایی آنها در فیلتر کردن هوای ورودی با نصب انواع فیلتر در مسیر عبور پیدا کردن هوا است.

  1. کمتر بودن قیمت سیستم

 قیمت داکت در مقایسه با دیگر سیستم های برودتی حدود ۳۰ درصد کمتر است و به همین دلیل بسیاری از افراد قادر به خریداری آن هستند.

 معایب داکت اسپیلت

: برخی از معایب این سیستم عبارت است از

  1. هم دما شدن کل اتاق و سالن به یک دستگاه

  دمای تنظیم شده در قسمت یونیت داخلی با کانال هایی که در چندین بخش ساختمان توزیع شده‌ اند یکسان می‌شود. این مورد یکی از مهمترین معایب داکت ها به شمار می رود.

  1. صدای زیاد داکت

 از دیگر معایب داکت ها صدای کارکرد آنها می باشد که البته باید بدانید برخی از برندهای خارجی این معایب را درون سیستم از بین برده اند.

به نظر شما این مطلب مفید بود؟

لطفا امتیاز دهید

میانگین امتیاز ها 3.5 / 5. تعداد امتیاز ها 2

اولین نفر باشید که امتیاز می‌دهید